luni, 2 iulie 2012

MODUS VIVENDI

    I. Când cade satelitu'

de vreo trei zile
eram depresiv
eu nu știam
credeam că era
o simplă blegeală
sau eram
mai degrabă mahmur
dar vecina mea
doamna nuțica
m-a văzut
printre ostrețe
și mi-a zis
vai domnu' neluțu
aveți depresie
să vă dau să beți
un năsturel
n-am nici pe dracu'
mă doamnă
zisei eu cam ciufut
făcui niște țuică
și cred că de la asta
mi se trage
ei nu ziceți
că așa zicea
și bietu' socru-meu
și nu-l prinserăm
cu ștreangu' de gât
îl legase
de grindeiul șoprului
când l-am întrebat
zicea c-a vrut
să se dea uța
că atunci gândește
mai bine
la problema lui
pentru că el
avea o problemă
pe care voia s-o rezolve
totdeauna după ce bea
o litră de țuică
și care consta
în găsirea motivului
pentru care fiu-său
adică nicușorul meu
este ceacâr
la fel ca vecinu'
fane tantalete
problemă la care
soacră-mea
mămica de
nu-i dăduse decât
o soluție generală
cum că mare e
grădina lu' dumnezeu
eu i-am esplicat
că uite vezi bre
matale ai ochi albaștri
sau ai avut
soacră-mea
mămica de
are ochi negri
sau a avut
și vi s-au amestecat ochii
da zice
da' și eu
și soacră-ta
avem albeață
nicu de ce nu are
măcar la unu
ho că nu i-a trecut timpul
să facă
și la amândoi
da' aoliou
ne luarăm cu vorba
de uitarăm amândoi
fugi repede în casă
și se întoarse
într-un suflet
freamătul bucilor
falnice în mișcare
iscară curenți
de un erotism subtil
luați paracetamolu' ăsta
e bun și el
că nu găsii altceva
da' luați-l cu paharul
ăsta de țuică
are efect instantaneu
da' domnu' neluțu
vă rog eu din suflet
să nu-i mai dați
lu' nicușoru meu
să bea țuică
și așa e el fonf
când mai și bea
nu se mai înțelege
nici
dracu' cu el
ieri după masă
nu-ș' ce mi-a cerut
că io-i dădui
sticla cu gaz
și io-te ce-mi făcu
își scoase ochelarii
enormi de soare
că eu chiar mă întrebasem
de ce dracu' își pusese
ochelari de orb
vecinu' nicu
o fardase binișor
de bre doamnă
dar el gustă țuica
cel mai bine
fără el
cine știe ce
poșircă ar ieși
că nu mi-aș da cu seama
când trebuie
să cadă satelitu'
da domnu' neluțu
da' știți ce tare miroase
când cade satelitu'
că jigodia aia de gigione
a zis fa vecino
c-așa e el neam prost
și prost în gură
o mai face șontorogu' ăsta
mult matrafox
că dacă scaperi cribitu'
esplodează mahalaua fa
io crez că nu e
lucru curat
e de pufoaică
dă-l bre dracu'
se oftică rău
că nu-l mai chem
și pe el să mai guste
da' prea scăzuse
productivitatea
de la patru cinci kile
la două trei kile
pe satelit
până să cadă satelitu'
adormea cu nasu'-n cenușă
domnu' nicu al matale
de ce gustă
d-aia se înviorează
și devine mai vorbăreț
e drept că nu înțelegi ce spune
dar important este
să nu-l tot întrebi
ce vrea să spună
să nu-l contazici
și totul merge de la sine
zău am toată considerația
doamna nuțica
făcu bujori în obraz
de plăcere
și până una alta
 își văzu nicușorul
cu alți ochi
da bre domnu'neluțu
da' nici chiar așa
și apropou de javra
de gigione
eu îi zisei
da nea gigione
da' are omu' un pogon
de bătătură
numai bombi
și zarzări
și vreo zece pruni
doar n-o să facă
numa' chisăliță
că nu mai scapă
de cufureală
da' n-ați observat
că e chiar
un miros urât așa
și își încreți năsucul
de fu cât pe aci
să-i alunece ochelarii
de soare de pe el
n-a mai trecut
vidanja aia p-aci
că înainte nu era zi
că și veceu' nostru
s-a umplut
nu știu
n-m mai lucrat cu ea
de când fac țuica
răspunsei eu
ambiguu
da' apropou zice
apropou
nici pe doamna
mia-miuța
ce e cu ea
ori e la băi
e la mă-sa
mormăii eu
printre cei dinți
trei cu totul
ambiguizând în continuare
și în sinea mea
hai scorpie
răsucește și tu
cuțitu-n rană
și tot în sinea mea
că dacă nu ți-oi
trimite nicușorul
mut de tot acasă
și iar către ea
vai doamna nuțica
dumneavoastră sunteți
cea mai simandicoasă
doamnă din zonă
nu mă mai satur
de vorbă
cu alde tălică

II. adevărul care zbârlește părul

     (va urma)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu